Особиста готовність дитини до школи складається з навичок і здатностей контактувати з однокласниками та вчителями.
Уміння дитини спілкуватися з однолітками, діяти разом з іншими, поступатися, підкорятися за необхідності, уникати конфлікту — якості, які забезпечують їй безболісну адаптацію до нового соціального оточення. Це сприяє створенню умов для подальшого навчання в школі.
Аналізуючи передумови, необхідні для успішного оволодіння навчальною діяльністю, психолог Д. Ельконін і його співробітники виділили такі параметри:
уміння дітей свідомо підпорядковувати свої дії правилу, що узагальнено визначає спосіб дії;
уміння орієнтуватись у заданій системі вимог;
уміння уважно слухати і точно виконувати завдання, запропоновані в усній формі;
уміння самостійно виконати необхідне завдання за зразком, який сприймається зорово.