Дошкільний навчальный заклад №3 м. Кременчук


Дитина на вулиці

Ні для кого не секрет, що соціальні та екологічні обставини, які склалися на сьогодні, непокоять людей усієї планети. Особливу тривогу ми відчуваємо за найбеззахисніших громадян — маленьких дітей. Завдання дорослих (педагогів і батьків) полягає не тільки у тому, щоб оберігати та захищати дитину, але й в тому, щоб підготувати її до зустрічі з різними складними, а інколи й небезпечними життєвими ситуаціями.

Безпека — це не просто сума засвоєних знань, а вміння правильно поводитися в різних ситуаціях. Крім того, діти можуть опинитися у непередбачуваній ситуації на вулиці й удома, тому головним завданням дорослих є стимулювання розвитку у них самостійності та відповідальності. Через це більше уваги варто приділяти організації різних видів діяльності, спрямованих на набуття дітьми певних навичок поведінки, досвіду. Адже все, чого навчають дітей, вони повинні вміти застосовувати в реальному житті, на практиці.

Облаштування проїжджої частини


Дорослим необхідно ознайомлювати дітей із правилами поведінки на вулицях, розповісти про правила дорожнього руху, пояснити, для чого призначені тротуар, проїжджа частина, перехрестя, які види транспорту можна побачити на вулицях міста. Поговорити з дітьми про те, чи часто вони бувають на вулиці, назви яких машин знають, чому не можна виходити на вулицю без дорослих, гратися на тротуарі.

Для ілюстрації можна використовувати розповіді з життя, ініціально, дібрані сюжети з художньої літератури або відомих мультиплікаційних фільмів.

Потрібно розповісти дітям, як слід переходити дорогу, озна¬йомлювати їх із пішохідним маршрутом (перехід «зебра», світло¬фор, «острівець безпеки»). Пояснити, що таке світлофор, показати його зображення, ознайомлювати з сигналами. Молодших дітей слід навчити розрізняти і називати кольори світлофора (червоний, жовтий, зелений), а також того, що вони позначають. Пояснити, що світлофор установлюється на перехрестях, пішохідних переходах і в інших місцях жвавого транспорт¬ного руху. Підпорядковуючись сигналам світлофора, пішоходи переходять вулиці, не заважаючи одне одному й не ризикуючи потрапити під машину; а водіям сигнали світлофорів допомага¬ють уникати зіткнень з іншими машинами та інших нещасних випадків.

Закріплювати уявлення дітей про призначення світлофора і його сигнали можна в ігровій формі, використовуючи кольорові картонні кружечки, макет світлофора, макет вулиці з будинками, перехрестям, іграшкові автомобілі, ляльки-пішоходи.

Поради і рекомендації для батьків

1. Вихід із під'їзду будинку

Якщо поруч із під'їздом будинку можливий рух машин, відразу зверніть на це увагу дитини і подивіться разом, чи немає машини. Якщо поруч із під'їздом стоїть машина або росте дерево, що закриває огляд, зупиніться і визирніть, чи немає за перешкодо прихованої небезпеки.

2. Рух тротуаром

Періодично звертайте увагу дитини на ті машини, щ з'являються вдалині та проїжджають, особливо на ті з них, як їдуть із великою швидкістю. Дитина повинна навчитися помічати машину здалека, на повороті (виїжджає з провулка), на виїзді воріт: супроводжувати її очима й оцінювати її швидкість.

Зупиніться біля вантажівки або легкової машини, що стоять, і зверніть увагу дитини на те, як ця машина ускладнює огляд вулиці. (Можна подумати, що небезпеки немає, і вийти з-за машини, а в цей час з-поза неї виїде інша машини.)

Якщо дивитися на передню частину машини, то з-за неї може бути не видно іншої машини, що їде в тому самому напрямку. Якщо дивитися на задню частину машини може не бути видно стрічну машину. При цьому у дітей виникає найважливіший для безпеки на вулиці рефлекс передбачення прихованої небезпеки.

3. Перехід вулиці (без світлофора)

На перехресті навчіть дітей помічати машини, що готують¬ся до повороту праворуч (перш за все) і ліворуч. Як правило, машина, яка робить поворот праворуч, займає крайній правий ряд і вмикає показник повороту... При повороті не можна стояти впритул до машини — вона може зачепити, збити, наїхати зад¬німи колесами.

Спостерігаючи за великими машинами (автобусами, вантажів¬ками), що наближаються, звертайте увагу дитини на те, що позаду цієї машини може приховуватися інша, яка їде, можливо, навіть швидше. Тому краще зачекати, якщо немає впевненості, що при¬хованої небезпеки немає. Спостерігаючи за великими машинами, які проїжджають че¬рез перехід, звертайте увагу дитини на те, що, поки машина не від'їхала далеко, вона може приховувати іншу, яка їде назустріч. Тому краще зачекати, поки машина від'їде подалі.

4. Перехід вулиці (зі світлофором)

Переходьте тільки на зелений сигнал світлофора. Не допускай¬те жодних вагань, незалежно від того, є машина чи ні. Дитина повинна звикнути це робити свідомо - тому що це таке правило (показати, що водій беззастережно стоїть, завжди дотримуючи правила, пропускаючи пішохода).

Показуйте пішоходів, які переходять на жовте світло або чер¬воний сигнал, викликаючи у дитини критичне ставлення до їхніх дій (не вміють зачекати півхвилини, не поважають правила, воді¬їв, не мають сили волі)..

Особливо підкреслюйте свої дії у «межовій» ситуації: коли підходили до переходу, горіло зелене світло, щойно почали переходити — загорілося жовте. Без найменших розмірковувань рух і чекайте на тротуарі наступного циклу. Критик тих пішоходів, які не можуть себе примусити чекати і перебіги дорогу, коли зелене світло вже не горить.

5. Перехід вулиці до зупинки автобуса (тролейбуса) Побачивши через вулицю, що на зупинці стоїть (під'їжджає потрібний вам автобус, не перебігайте дорогу. Краще пропустити цей і зачекати наступного автобуса (для цього необхідно, виходячи з дому, мати запасний час).

Пояснюйте дитині, як небезпечно перебігати дорогу, поспішаючи до автобуса й дивлячись тільки на нього (дуже легкі помітити машину, що проїжджає вулицею), що вулицю необхідно переходити тільки через пішохідний перехід).

6. Посадка в автобус

Поясніть дитині, що коли під'їжджає автобус, слід стояти далі від краю тротуару (автобус може занести). Підходити до дверей тільки тоді, коли автобус повністю зупинився. Поясніть також дитині, що коли вона сідає в автобус в останню мить, водій може не побачити її в дзеркалі і затиснути дверима,— можна впасти і забитися або потрапити під колеса.

7.Поїздка в автобусі

Привчіть дитину до необхідності триматися за поручень і побоюватися різних предметів або непередбачених ситуацій: турнікета, задньої стінки кабіни водія та ін,, автобус може різко загальмувати — вибіжить пішохід, виїде машина... і можна забитися.

До виходу варто підготуватися заздалегідь. Поясніть дитині як водій (у дзеркалі) бачить пасажирів, а іноді водій може в дзеркалі не помітити пасажира або пішохода.

8.Вихід з автобуса

Виходьте з автобуса, узявши дитину на руки або попереду. Якщо дитина виходитиме першою, вона може впасти або вийти, вибігти з-за автобуса на проїжджу частину вулиці.

Намагайтеся не виходити з дитиною останнім, краще попередити водія словами або сигналами «водій», «увага».

9. Спостереження в зоні зупинки громадського транспорту

Регулярно звертайте увагу дитини на те, як автобус заважає огляду вулиці, затуляє машини (якщо дивитися з тротуару спереду), які обганяють, або зустрічні машини (якщо дивитися з тротуару ззаду). Особливо корисно показати з тротуару дитині момент раптового виїзду попутних машин або зустрічних із-за автобуса, що стоїть. При цьому у дитини виникає умовний рефлекс передбачення прихованої небезпеки.

10.Ситуація, що відвертає увагу дитини

Це може бути ситуація коли на протилежному боці вулиці з'являється хтось або щось, що привертає увагу дитини: рідний будинок, друзі, бабуся, батько, мати, сестра, потрібний автобус.

Потрібно використовувати такі ситуації, щоб нагадувати дитині ( про небезпеку не помітити в цей момент машину, про необхідність у цих випадках особливо ретельно оглядати, вулицю.

11. Рух порожньою вулицею

Пояснюйте дитині, що деякі діти, уважаючи, що вулиця порожня, переходять через дорогу, не озирнувшись, і можуть бути збиті транспортом, що раптово з'явився.






Гаряча новина
ШАНОВНІ БАТЬКИ! ПІДТРИМУЙТЕ ДИТИНУ ПІД ЧАС ПОВІТРЯНИХ ТРИВОГ: ЗАЛИШАЙТЕСЬ В УКРИТТІ, КОНТРОЛЮЙТЕ СВІЙ ПСИХОЛОГІЧНИЙ СТАН, НЕ ЧИТАЙТЕ НОВИНИ ВГОЛОС, ВИКОНАЙТЕ ВПРАВИ, ЯКІ ВІДВОЛІКАЮТЬ І ЗАСПОКОЮЮТЬ, ВІДПОВІДАЙТЕ НА ЗАПИТАННЯ ДИТИНИ СПОКІЙНО!

Гаряча новина

ЗВІТИ ЗДО № 3 КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

ІНФОРМАЦІЯ ПРО НАДХОДЖЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ (код ЄДРПОУ платника - 23550370), ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ ФІНАНСОВИХ ЗВІТІВ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО ЗДО №3 ЗА 2022 РІК, ЗА ІІІ та ІV КВАРТАЛ 2023 НА ВКЛАДЦІ "ЗВІТИ" ВСТАНОВИТИ ПЕРІОД - 2022 рік, 2023 РІК

Звіт керівника за 2022 - 2023 навчальний рік

Департамент освіти Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області

Кременчуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників

ДЕПАРТАМЕНТ У СПРАВАХ СІМЕЙ ТА ДІТЕЙ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЛА Страда Україна. Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації

БЛАГОПОЛУЧЧЯ ДІТЕЙ.УКРАЇНСЬКИЙ ФОНД.ДІТЯМ ШКОЛА БЕЗПЕКИ

Лічильник відвідувань

Рейтинг@Mail.ru